واردات خودرو

بلاتکلیفی بازار خودرو سبب شده است بسیاری از فروشندگان خودرو پشت میزهای‌شان بنشینند و تنها نظاره‌گر بازار بدون مشتری باشند. درکنار روند صعودی نرخ ارز توقف روند افزایش قیمت خودرو و کاهش بهای تمام مدل‌ها در روز گذشته سبب شد بازار خودرو دوباره خالی از مشتری شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،بلاتکلیفی بازار خودرو سبب شده است بسیاری از فروشندگان خودرو پشت میزهای‌شان بنشینند و تنها نظاره‌گر بازار بدون مشتری باشند. درکنار روند صعودی نرخ ارز توقف روند افزایش قیمت خودرو و کاهش بهای تمام مدل‌ها در روز گذشته سبب شد بازار خودرو دوباره خالی از مشتری شود. این اتفاق در چند هفته اخیر شرایط بازار خودرو را به‌جایی رسانده که بسیاری از فروشندگان خودرو نسبت به‌آینده آن ابراز نگرانی می‌کنند و اغلب آن‌ها چشم به‌واردات خودرو دارند تا شرایط بازار سروسامان پیدا کند. در مقابل خریداران خودرو نیز در شرایط بلاتکلیف بازار خریدی انجام نمی‌دهند تا شرایط آن به‌ثبات برسد. اما از دلایل دیگر کاهش قیمت خودرو در روز گذشته می‌توان به‌جو روانی شکل‌گرفته ناشی از اعلام آزادسازی واردات خودرو اشاره کرد و بر این اساس می‌طلبد متقاضیان واردات خودرو هرچه‌سریع‌تر دست‌به‌کار شوند تا شاید بتوانند وضعیت بازار را حداکثر برای شب عید سروسامانی دهند.
این درحالی است که روز گذشته اغلب خودروهای بازار با کاهش قیمت مواجه شدند و شاهد توقف کامل روند صعودی قیمت در بازار خودرو بودیم. بر این اساس خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای یک تا 10 میلیون‌تومانی را تجربه کردند که شاخص‌ترین آن‌ها پژو 207 پانورامای اتومات با کاهش قیمت 10 میلیون‌تومانی بود. خودروهای چینی نیز در روز گذشته با کاهش قیمت 2 تا 15 میلیون‌تومانی مواجه شدند و به‌این ترتیب به‌روند افزایش قیمت خود در بازار پایان دادند. جایی که فیدلیتی 7 نفره با 15 میلیون‌تومان کاهش در میان خودروهای چینی بیشترین تغییر را به‌نام خود ثبت کرد. خودروهای خارجی پریمیوم نیز در روز گذشته اغلب ثبات قیمت داشتند و تنها دو خودرو کیا سراتو 2000 مونتاژ و سیتروئن C3 جزو خودروهایی بودند که به‌ترتیب 10 و 15 میلیون‌تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. در این میان بهای خودروهای خارجی لوکس همچنان بدون تغییر به‌کار خود ادامه داد و این خودروها که بیش از 3 میلیاردتومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شوند، هر زمان که دلشان بخواهد در بازار تغییر قیمت می‌دهند؛ چراکه هیچگاه هم‌سو با بازار خودروهای دیگر نبودند. به‌هر حال دلیل کاهش قیمت خودرو در روز گذشته جو روانی ناشی از اعلام آزادسازی واردات خودرو بود. همچنین در روز گذشته سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که تا 19 شهریورماه متقاضیانی که شامل الزامات آیین‌نامه خودرو هستند می‌توانند درخواست خودشان را به‌دفتر خودرویی وزارت صمت اعلام کنند تا با بررسی این شرکت‌ها تا پایان شهریورماه نام شرکت‌های واردکننده خودرو اعلام شود تا آن‌ها بتوانند ثبت سفارش را انجام دهند. این اعلام وزارت صمت قطعا سبب شده است بازار خودرو با امیدواری بیشتری به‌واردات خودرو خودش را آماده ورود خودروهای جدید کند. اتفاقی که سبب می‌شود تا پایان سال شاهد حضور خودروهای وارداتی جدید در کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =